عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 آذر 1400
بازدید : 275
نویسنده : mozhgan

اگر کودکتان علاوه بر کج بودن دندان ها دارای فک هایی نامتوازن و غیر طبیعی است (از لحاظ ساختاری) یک متخصص ارتودنسی دندان خوب میتواند با کمک دستگاه های موسوم به ارتودنسی فانکشنال مشکل دندان ها و فک کودک دلبند شما را برطرف کند. در این مقاله با انواع دستگاه های فانکشنال، نوع مشکلاتی که با این دستگاه ها برطرف میشود، قیمت ارتودنسی و سایر مباحث مرتبط با این روش درمانی آشنا خواهید شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی فانکشنال چیست؟

بهترین متخصص ارتودنسی ارزان در کرج  و تهران اینگونه به این سوال پاسخ می دهد:

پلاک های ثابت یا متحرک فانکشنال قادرند مشکلات ارتودنسی دندان کودکان شما را پیش از سن بلوغ با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تری اصلاح کنند. به درمان ارتودنسی با کمک این پلاک ها در اصطلاح ارتودنسی فانکشنال گفته میشود. این سیستم دندانپزشکی یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن مشکلات شدید مال اکلوژن دندان است

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

دستگاه های فانکشنال چه مشکلاتی را در ارتودنسی اصلاح میکنند؟

در ارتودنسی فانکشنال از دستگاه های  ارتودنسی تحت عنوان پلاک های فانکشنال استفاده می شود. دستگاه های فانکشنال نوعی پلاک هستند که مال اکلوژن ها یا ناهنجاری های کلاس 2  وکلاس 3 را اصلاح می کنند. ناهنجاری های کلاس 2 از ناهنجاری های فکی  به شمار می آید که در آن دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایینی قرار می گیرد (اوربایت). پلاک های فانکشنال می تواند نوعی دستگاه های ارتودنسی متحرک ارتودنسی ثابت باشد که نوع متحرک آن محبوب تر است.

انواع دستگاه های فانکشنال کدامند؟

معمول ترین ابزارهای فانکشنال متحرک از قطعات بالا و پایین جداگانه ساخته می شوند که باعث می شود فک پایین در یک موقعیت بهتر وجلو تر قرار بگیرد. انواع دیگر ابزارهای فانکشنال وجود دارند که فقط از یک قسمت ساخته شده است. البته ممکن است قابلیت انطباق کمتری با دندان ها داشته باشد.

درمان به وسیله ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟

ارتودنسی فانکشنال معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که فک بالای جلو آمده و فک پایین عقب رفته داشته باشند و درمان را قبل از سنین بلوغ  آغاز کنند به عبارتی اگر فرزند شما یکی از فک هایش جلوتر از دیگری است میتواند تا قبل از سن بلوغ و اتمام رشد استخوان های فک با ارتودنسی فانکشنال درمان شود.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com